Wyjątkowa wystawa przez pryzmat lalek, masek i teatralnych rekwizytów oraz fragmentów scenografii zaprezentuje historię białostockiego lalkarstwa od lat 60. XX wieku do czasów obecnych.
Celem wystawy jest ukazanie wyjątkowo płynnej granicy pomiędzy lalką a rzeźbą - zapowiada Beata Janowicz, kuratorka wystawy w białostockim Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego. Najstarsze lalki z przygotowywanej ekspozycji pochodzą z lat 60. XX wieku. Zachowane fragmenty dekoracji pozwolą przyjrzeć się dziełom najwybitniejszych scenografów teatru lalek drugiej połowy XX wieku i współczesności. Drugą częścią wystawy będzie teraźniejszość przedstawiająca lalki jako bohaterki współczesnych sztuk wystawianych na deskach Białostockiego Teatru Lalek, Teatru Szkolnego im. Jana Wilkowskiego czy spektakle Teatru K3. Zobaczymy m.in. wspomnienia ze spektakli w reżyserii Krzysztofa Raua. To "Podgrzybek" w scenografii Andrzeja Dworakowskiego, "Nim zapieje trzeci kur" opracowany przez Wiesława Jurkowskiego, "Wakacje smoka Bonawentura" Rajmunda Strzeleckiego, czy kultową "Spowiedź w drewnie" Mikołaja Maleszy. Będą lalki z realizowanego przez Piotra Tomaszuka "Polowania