Tradycyjnie początkiem stycznia w teatrach operowych, filharmoniach i salach koncertowych na całym świecie odbywają się liczne koncerty noworoczne. Najsłynniejszy jest w Wiedniu, ale jeden z najciekawszych w Wieliczce, gdzie Zespół Opery Krakowskiej od wielu lat wita Nowy Rok 125 metrów pod ziemią.
W dniach 5 i 6 stycznia 2019 malownicza przestrzeń Komory Warszawa Kopalni Soli "Wieliczka" wypełniła się po brzegi - w dwóch noworocznych koncertach, których organizatorem była Kopalnia, wzięło udział blisko tysiąc sześćset Widzów. Fenomen koncertów noworocznych, które w tym roku osiągnęły rekordową frekwencję, tłumaczy Zbigniew Zarębski, prezes zarządu Kopalni - "chodzi o uczucia, które pojawiają się przy pięknej muzyce, a niemal wszystkie są tu poruszone". Sprawcami tych silnych emocji w sobotni oraz niedzielny wieczór była piątka solistów Opery, doskonale znanych krakowskiej publiczności - Katarzyna Oleś-Blacha, Iwona Socha, Monika Korybalska, Krzysztof Kozarek oraz Adam Sobierajski, a także artyści Baletu i Orkiestra pod batutą Tomasza Tokarczyka. Wyjątkowo różnorodny program zdominowała operetka - zabrzmiały między innymi fragmenty nieczęsto grywanej "Loterii na mężów" Karola Szymanowskiego, "Ptasznika z Tyrolu" Karla Zellera, "W