EN

11.12.2018 Wersja do druku

Wrocław. Uczniowie z Dolnego Śląska uczestniczyli w warsztatach "Jak poprzez teatr poznawać świat"

Blisko 180 uczniów z ośmiu dolnośląskich szkół wzięło udział w II edycji projektu edukacyjnego Wrocławskiego Teatru Współczesnego "Jak poprzez teatr poznawać świat". Projekt miał uwrażliwić jego uczestników na potrzeby tych, którzy są starzy, samotni, wymagają wsparcia i opieki.

"Jak poprzez teatr poznawać świat" to program edukacyjny adresowany do młodzieży w wieku 13 - 18 lat, dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jak wyjaśniła na wtorkowej konferencji prasowej rzeczniczka Wrocławskiego Teatru Współczesnego i koordynatorka projektu Tatiana Drzycimska, punktem wyjścia był w tym roku spektakl Wrocławskiego Teatru Współczesnego "Pidżamowcy" w reżyserii Marcina Libera, do tekstu Mariusza Sieniewicza, który został nagrodzony w II Konkursie Dramatycznym Strefa Kontaktu. - Stanowił on bazę intelektualno-literacką i od tego zaczęliśmy nasze rozmyślania o starości, młodości, zależności, niesamodzielności i empatii - tłumaczyła. W ramach projektu blisko 180 uczniów z ośmiu szkół z Wrocławia, Trzebnicy i Legnicy wzięło udział w warsztatach z psychologami, filozofami, opiekunami medycznymi. Uczestnicy odbyli także wolontariat we wrocławskim Hospicjum Bonifratrów, w Miejskim Centrum Usł

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

PAP

Autor:

Agata Tomczyńska

Data:

11.12.2018

Wątki tematyczne