powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Łódź. Premiera spektaklu "Tragedia Jana "

Teatr Chorea zaprasza 17 listopada na premierę spektaklu "Tragedia Jana" w reż. Waldemara Raźniaka na motywach "Tragedii albo wizerunku Śmierci Przeświętego Jana Chrzciciela Przesłańca Bożego" Jakuba Gawatowica.

Spektakl opowiada biblijną historię Jana Chrzciciela podejmującego walkę z trawiącymi świat grzechami rozpusty, pychy, tchórzostwa i pazerności. Popada on w konflikt z prowadzącym hulaszcze życie Herodem, który przywłaszczył sobie żonę własnego brata. Kluczowym elementem intrygi jest mityczny taniec córki Herodyjady (popularnie zwanej Salome), wskutek którego niepokorny święty pozbawiony zostaje głowy. Jednak u Gawatowica - niczym w średniowiecznym misterium - zło zostaje potępione, a winni niesprawiedliwości - ukarani.

Ten wczesnobarokowy tekst napisany w 1619 roku na jarmark świętojański w Kamionce Strumiłowej (dziś na Ukrainie) jest unikalnym zabytkiem języka polskiego i świadectwem tradycji teatru jarmarcznego. Całość odgrywana niegdyś przez uczniów kolegium jezuickiego z jednej strony zawiera elementy farsy i groteski, z drugiej boskiego lęku i grozy (mysterium tremendum). Żywy i dynamiczny język Gawatowica nie ustępuje mistrzom renesansowej literatury polskiej - Janowi Kochanowskiemu i Mikołajowi Rejowi. W dobie badań nad genami religijności VMAT2, ścierania się systemów ideologicznych i rozwoju sztucznej inteligencji warto zastanowić się nad tym, czy wiara jest w jakikolwiek sposób racjonalna? Skąd się bierze jej moc i czy ważna jest dzisiaj? Co odróżnia postawę ultrareligijną od postawy fanatycznej i jakie kanony wartości można uznać współcześnie za aktualne?

Zabawy jarmarczne, obrzędy i rytuały świąteczne o skomplikowanych korzeniach pogańsko-chrześcijańskich organizowały i nadal organizują rytm funkcjonowania naszej społeczności oraz nadają im sens. Łódzki Teatr CHOREA od lat eksperymentujący z pieśniami, obrzędami i starymi tekstami kultury jest jednym z niewielu zespołów, który może podjąć wyzwanie przywrócenia tego tekstu polskiemu teatrowi.

***

Zapraszamy

data: 17 listopada 2018 (sobota)

godzina: 19:00

miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3

bilety: 30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

rezerwacje: teatrchorea@gmail.com, +48 506 103 207

wiek widzów: spektakl dla widzów powyżej 16 roku życia

data: 10 grudnia 2018 (poniedziałek)

godzina: 19:00

miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3

bilety: 30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

data: 11 grudnia (wtorek)

godzina: 12:00

miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3

spektakl przeznaczony dla uczniów szkół ponadpodstawowych

data: 11 grudnia 2018 (wtorek)

godzina: 19:00

miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3

bilety: 30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

***

INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

System rezerwacji biletów na spektakl prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do piątku, w godzinach: 12:00-17:00:

- mailowo: teatrchorea@gmail.com

- telefonicznie: +48 506 103 207

W mailu prosimy podać: tytuł spektaklu, datę spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych biletów, oraz czy będą to bilety ulgowe czy normalne.

Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia, osoby objęte ulgą ustawową oraz grupy zorganizowane (powyżej 10 osób).

System rezerwacji biletów zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc, lub o godzinie 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00.

Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką. Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.