EN

13.07.2018 Wersja do druku

Warszawa. Opera na scenę, nie na ring

W sobotę uroczystą galą zakończy się 28. Festiwal Mozartowski. Trwający niemal miesiąc festiwal jest jedną z najważniejszych imprez kulturalnych na mapie Warszawy i Polski. Melomani mogli poczuć zdumnienie, gdy dowiedzieli się, że w trakcie jego trwania wystartował drugi festiwal zawierający tytuły mozartowskie. Również z repertuarem operowym i również w stolicy. Od tygodnia trwa Festiwal Polskiej Opery Królewskiej.

W czasie trwania 28. Festiwalu Mozartowskiego (16 czerwca-14 lipca) w stolicy zaczął się drugi (5 lipca-27 lipca), pokrywający się w czasie, w którym prezentowane są tytuły mozartowskie również na scenie operowej. Na pytanie "Codziennej" o to, skąd taka decyzja, Julia Kubica z Polskiej Opery Królewskiej odpowiada: - Festiwal Polskiej Opery Królewskiej został zaplanowany na początku sezonu działalności Opery jako żniwo całego sezonu artystycznego. Podczas festiwalu prezentowane są wszystkie najważniejsze przedstawienia i koncerty sezonu, jak i nowe wydarzenia oraz premiery sceniczne, w tym "Don Giovanni" oraz "Thamos" Mozarta. - Na pewno Polska Opera Królewska świadomie korzysta z wizerunku Wolfganga Amadeusza Mozarta jako magnesu mającego przyciągnąć melomanów, choć program festiwalu POK opiera się tylko w małej części na muzyce Mozarta. To oczywiście może dezorientować i wprowadzić zamieszanie w kontekście ikonicznego już i trwającego od blis

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Opera na scenę, nie na ring

Źródło:

Materiał własny

Gazeta Polska Codziennie nr 161

Autor:

Sylwia Krasnodębska

Data:

13.07.2018

Wątki tematyczne