EN

18.06.2018 Wersja do druku

Jeżeli przyjąć, że każde drgnienie cząsteczki jest ruchem, to pole tańca radykalnie się poszerza

"Moving the mirror" Petera Playera na XXVIII Malta Festival w Poznaniu. Pisze Stanisław Godlewski w Gazecie Wyborczej - Poznań.

Festiwal Malta zaczął się w piątek wieczorem: wieża Gargamela runęła, a na placu Wolności zagrały Czerwone Świnie - zespół Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego. Mimo tego, że atmosfera była raczej festynowa (ludzie siedzieli na ławkach i sączyli piwo), to kilka osób poderwało się do pogo pod sceną, a zespół został wywołany do bisowania. Mnie szczególnie ujęła piosenka dedykowana naszemu ministrowi kultury o wymownym tytule "Debil". W pierwszy wieczór festiwalu zainicjowany został także program Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, kuratorowany przez Joannę Leśnierowską. To co roku jeden z ciekawszych nurtów festiwalu, ponieważ współczesna choreografia to obecnie najbardziej radykalnie eksperymentujące pole artystyczne. Taniec współczesny zawsze był w awangardzie. A awangarda, tak jak ją rozumiem, dąży przede wszystkim do obalenia schematów myślowych i odbiorczych. Dlatego nie oferuje łatwych rozwiązań, dlatego często nic się nie skł

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Malta Festival 2018. Jeżeli przyjąć, że każde drgnienie cząsteczki jest ruchem, to pole tańca radykalnie się poszerza

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Poznań online

Autor:

Stanisław Godlewski

Data:

18.06.2018

Festiwale