"Moving the mirror" Petera Playera na XXVIII Malta Festival w Poznaniu. Pisze Stanisław Godlewski w Gazecie Wyborczej - Poznań.
Festiwal Malta zaczął się w piątek wieczorem: wieża Gargamela runęła, a na placu Wolności zagrały Czerwone Świnie - zespół Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego. Mimo tego, że atmosfera była raczej festynowa (ludzie siedzieli na ławkach i sączyli piwo), to kilka osób poderwało się do pogo pod sceną, a zespół został wywołany do bisowania. Mnie szczególnie ujęła piosenka dedykowana naszemu ministrowi kultury o wymownym tytule "Debil". W pierwszy wieczór festiwalu zainicjowany został także program Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, kuratorowany przez Joannę Leśnierowską. To co roku jeden z ciekawszych nurtów festiwalu, ponieważ współczesna choreografia to obecnie najbardziej radykalnie eksperymentujące pole artystyczne. Taniec współczesny zawsze był w awangardzie. A awangarda, tak jak ją rozumiem, dąży przede wszystkim do obalenia schematów myślowych i odbiorczych. Dlatego nie oferuje łatwych rozwiązań, dlatego często nic się nie skł