EN

6.06.2018 Wersja do druku

Minimalistyczna Bolena

"Anna Bolena" Gaetano Donizettiego w reż. Magdaleny Łazarkiewicz w Operze Krakowskiej w Krakowie. Pisze Dorota Szwarcman w Polityce.

Reżyserka filmowa nie po raz pierwszy trafiła do opery: 15 lat temu wyreżyserowała "Rycerskość wieśniaczą" Pietra Mascagniego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Obecna premiera również powstała w koprodukcji z łódzkim teatrem (który już zresztą wystawiał to dzieło pięć lat temu, w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego), ale odbyła się na scenie krakowskiej. Główna gwiazda drugiej obsady (którą obejrzałam) Karina Skrzeszewska, występująca w roli tytułowej (śpiewała również w realizacji łódzkiej), pokazała, że jest jedną z nielicznych w Polsce śpiewaczek zdolnych do kreowania efektownych ról belcantowych, podpartych również prezencją i aktorstwem. Gra dumną królową Anglii, nieszczęsną drugą żonę Henryka VIII, straconą na skutek niesłusznego oskarżenia o zdradę. Jej rywalka, której istnienie w rzeczywistości było przyczyną tego oskarżenia, czyli kolejna żona Henryka Jane Seymour, jest tu postacią rozdzieraną przez sprzeczne uczucia:

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Minimalistyczna Bolena

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 23/06/12-06-18

Autor:

Dorota Szwarcman

Data:

06.06.2018

Realizacje repertuarowe