EN

16.03.2018 Wersja do druku

Zacięty mechanizm demokracji

"Kariera Arturo Ui" Bertolta Brechta w reż. Remigiusza Brzyka w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie. Pisze Łukasz Gazur w Dzienniku Polskim.

Nowy spektakl Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie - "Kariera Arturo Ui" Bertolta Brechta w reżyserii Remigiusza Brzyka - to wciąż aktualna opowieść o tym, jak rodzi się totalitaryzm. Arturo Ui (fenomenalny Michał Majnicz) to melepeta. Chodzi bez celu, w tę i z powrotem. Życiowy niedorajda, zbudowawszy bandę złożoną z łysych osiłków, których siła mięśni jest odwrotnie proporcjonalna do ich zdolności intelektualnych, powoli przejmuje władzę wśród handlarzy Chicago. I na tym nie poprzestaje. Idzie dalej, poza granice własnego miasta, przejmując przemysł, finanse, niezależne media i sądy. Ten spektakl nieco się dłuży. Grzęźniemy w sprawach handlarzy kalafiorów, trustów, stoczni, pożyczek, kredytów i przelewów. Ale może to zabieg celowy? Może chodzi o to, by pokazać, jak zakulisowe gry powodują zacinanie się mechanizmów demokracji? Szeregowi obywatele nic nie rozumieją. A stąd już tylko krok, by pojawił się ten, który wmówi wszy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zacięty mechanizm demokracji

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 63

Autor:

Łukasz Gazur

Data:

16.03.2018

Realizacje repertuarowe