EN

5.03.2018 Wersja do druku

Zjadanie Sokratesa

"Uczta" Platona w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego w Nowym Teatrze w Warszawie. Pisze Dariusz Kosiński w Tygodniku Powszechnym.

Cała filozofia jest jak wiadomo zestawem przypisów do Platona A Platon okazał się właśnie istotnym przypisem do najnowszej historii polskiego teatru. Polityczność osławionego "nowego polskiego teatru" realizowała się głównie na froncie erotyki. Tak było od początku tego zjawiska, którego 25-lecie urodzin obchodzono rok temu. Objawić się miało jednego wieczora, 18 stycznia 1997 r., gdy jednocześnie odbyły się premiery "Bzika tropikalnego" według Witkacego w reżyserii Grzegorza Jarzyny (Teatr Rozmaitości) oraz "Elektry" Sofoklesa w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego (Teatr Dramatyczny). Ta pierwsza narobiła większego hałasu i została najszybciej rozpoznana jako przełomowa. Ale w ciągu kilku następnych lat to Warlikowski wyrósł na czołową postać "nowego teatru", a zarazem twórcę jego oryginalnej, autorskiej wersji, która wkrótce zdobyła międzynarodowe uznanie. Najwięcej kontrowersji wokół teatru Warlikowskiego brało się w Polsce z powo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zjadanie Sokratesa

Źródło:

Materiał własny

Tygodnik Powszechny nr 9

Autor:

Dariusz Kosiński

Data:

05.03.2018

Realizacje repertuarowe