"Bella figura" Yasminy Rezy w reż. Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Pisze Katarzyna Fryc w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.
Świat w fazie rozkładu wartości, w beznadziei oczekiwania na ostateczny krach relacji portretuje francuska dramatopisarka Yasmina Reza w sztuce "Bella figura". Jej polska prapremiera w Teatrze Wybrzeże - choć mocno kontrowersyjna - warta jest uwagi. Z twórczością Yasminy Rezy spotkał się każdy, kto oglądał film "Rzeź" w reżyserii Romana Polańskiego z 2012 roku, nakręcony w oparciu o jej komediodramat "Bóg mordu". Inscenizację tej sztuki w reżyserii Tomasza Mana - całkiem udaną - od kilku lat ma w swoim repertuarze także Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni. Od 1 marca twórczość Yasminy Rezy gości także na afiszu gdańskiego Teatru Wybrzeże, który wygrał wyścig o prawa do polskiej prapremiery "Belli figury", najnowszej sztuki francuskiej dramatopisarki. Mniejszy ciężar gatunkowy Ale "Bella figura", choć skomponowana podobnie jak "Bóg mordu" (kilka osób na krótki czas zamkniętych w jednej przestrzeni dokonuje wiwisekcji wzajemnych relacji