EN

2.03.2018 Wersja do druku

Boże niewolnice

"Zakonnice odchodzą po cichu" Marty Abramowicz w reż. Darii Kopiec w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu. Pisze Joanna Puzyna-Chojka, członkini Komisji Artystycznej Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Spektakl Darii Kopiec i Martyny Lechman jest owocem pierwszej edycji konkursu na projekt teatralny w ramach ogłoszonego przez Teatr im. Kochanowskiego programu "Modelatornia", który w założeniu ma nawiązywać do poszukiwań artystycznych Jerzego Grotowskiego pod szyldem Teatru 13 Rzędów. Intencją pomysłodawców jest zaszczepienie na opolskiej scenie idei "zawodowego teatru eksperymentu", podejmującego "fundamentalne problemy ideowe" w oryginalnej formie scenicznej, dla której jedną z inspiracji powinna stać się naga, fascynująca przestrzeń dawnej modelatorni. Autorki zwycięskiego projektu zaproponowały wyprawę w zamknięty świat żeńskich zakonów. Bazą dokumentalną przedstawienia stał się reportaż Marty Abramowicz, która opisuje życie w zakonach na podstawie relacji dwudziestu byłych sióstr. Ich decyzje o opuszczeniu murów klasztoru rodziły się z różnych powodów: rozczarowania, miłości, depresji, nieumiejętności podporządkowania się anachron

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Joanna Puzyna-Chojka

Data:

02.03.2018

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe