EN

24.12.2017 Wersja do druku

Interwencje

Teatr w przestrzeni szkolnej - jakie możliwości daje ta sytuacja twórcom, pedagogom, młodzieży? Czy metody pedagogiki teatru mają wpływ na kształt teatralnych inicjacji i pozwalają dowiedzieć się czegoś istotnego o młodych ludziach? W Teatrze 3 rozmowy: z Justyną Sobczyk, Bartłomiejem Miernikiem i Anną Rochowską,

KAROLINA ROSPONDEK Jesteś jedną z prekursorek pedagogiki teatru w naszym kraju. Czy z Twojego bogatego doświadczenia wynika, że jest w Polsce grunt pod przedsięwzięcia teatralno-edukacyjne? JUSTYNA SOBCZYK Jest, oczywiście. Ważne jest przede wszystkim długofalowe myślenie o zmianie w tym obszarze, zamiast oczekiwania, że od jednego działania coś się zmieni. Wszystkie aktywności działu Pedagogiki Teatru wpływają na to, że ten grunt się nie utwardza, że ciągle coś w nim pączkuje. Przy powoływaniu Konkursu im. Jana Dormana towarzyszyła nam niezgoda na kształt teatru prezentowanego w szkołach w całej Polsce, dlatego zależało nam, żeby zwycięskie spektakle ruszały w objazdy. W tym nasz konkurs przypomina inną inicjatywę Instytutu Teatralnego, czyli Teatr Polska - to powrót do wysyłania w kraj wartościowych spektakli, zapewniających widzom coś więcej niż rozrywkę. Choć większy problem widzieliśmy raczej w tym, że teatr prezentowany młodzie�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Interwencje

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 12/2017 online

Autor:

Karolina Rospondek, Kalina Zalewska

Data:

24.12.2017