EN

26.11.1949 Wersja do druku

Serce Iryny Griniowej

"Moskiewski charakter" A. Sofronowa Państwowy Teatr Wielki we Wrocławiu.

W DRAMATACH czy komediach przyzwyczajono nas od lat do konfliktu, polegającego na wyborze pomiędzy miłością dwu kobiet do jednego mężczyzny, czy dwu mężczyzn do jednej kobiety. Teatr radziecki to zmienił i w pewnym sensie nawróciwszy do surowych, kanonów dramatu klasycznego, gdzie wyboru dokonywano między miłością a obowiązkiem, kanon ów znakomicie rozszerzył i wyposażył w wartości głęboko emocjonalne. Bo wybór, jakiego dokonywują bohaterowie sztuk radzieckich jest, co prawda, wyborem pomiędzy miłością a obowiązkiem, ale obowiązek ten jest również miłością tylko innego, wyższego gatunku. Konflikt miłosny sztuk radzieckich jest więc pewną sublimacją dawnych stereotypowych płaskich często konfliktów. Raz jeszcze mogliśmy się przekonać o tym na przedstawieniu "Moskiewskiego charakteru" czołowego autora radzieckiego Anatola Sofronowa. Bohaterka tej sztuki Griniowa kocha gorąco swego męża dyrektora fabryki Potopowa, ale równie szczerze

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Serce Iryny Griniowej

Źródło:

Materiał nadesłany

?

Autor:

Karolina Beylin

Data:

26.11.1949

Realizacje repertuarowe