EN

15.12.2017 Wersja do druku

W roku Olivera Frljicia. Warszawska "Klątwa" sprowadziła burzę z piorunami na hipokrytów

"Klątwa" wg Stanisława Wyspiańskiego w reż. Olivera Frljića w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Pisze Martin Macho Macháček na stronie wave.rozhlas.cz.

Spektakl "Klątwa", warszawskiego Teatru Powszechnego, wywołał w Polsce ogromny skandal. Za jego sprawą doszło do szeroko zakrojonej krytyki w mediach, regularnych manifestacji nacjonalistów pod teatrem i specjalnie zwoływanych modlitw. Organizatorom festiwalu Palm Off Fest udało się sprowadzić "Klątwę" także do Pragi. Zamiast wulgarnego widowiska - bo tak jej konserwatywni przeciwnicy nazywają spektakl - w teatrze Divadle pod Palmovkou zaproponowano przemyślaną refleksję na temat dzisiejszej kondycji teatru politycznego. Rok 2017 z odrobiną przesady można by nazwać rokiem Frljicia. Palm Off Fest jest bowiem trzecią imprezą, na której w tym roku zaprezentowano jedną z prac chorwackiego prowokatora. W marcu, na festiwalu Bazaar, zorientowanym na teatr i performance z Europy Wschodniej i Południowej, pojawiła się inscenizacja "Czarna ziemia pochłonie tego, kto zdradziecko się wycofa!" ("Černá zem pohltí toho, kdo odstoupí zrádně!") z lublańskiego Mladi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

wave.rozhlas.cz

Realizacje repertuarowe