powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Sopot. Klancyk, Pigoński & Pawlak na Plaży i w SPATiFie

Fundacja Pomysłodalnia wraz z partnerami zapraszają na cykl wydarzeń w ramach 4 sezonu projektu "Teatr na nowe czasy". W programie m.in. Teatr Improwizowany Klancyk i koncert Sebastiana Pawlaka, aktora TR Warszawa.

Po wydarzeniach sygnowanych przez teatr Komuna // Warszawa (5-8 października) w programie tegorocznej edycji jeszcze:

Wydarzenie II

14 października (sobota)

Teatr Improwizowany Klancyk

12.30-17.00 warsztaty (12.30-15.00 grupa początkująca, 14.30-17.00 zaawansowana), Teatr na Plaży

19.00 "Zaburzone Osobowości", Teatr na Plaży, po spektaklu spotkanie z zespołem

---

Wydarzenie III

16 października (poniedziałek)

Pigoński & Pawlak, "Piosenki"

SPATiF

warsztaty 12.00-15.00

19.30 koncert, po koncercie spotkanie z zespołem

---

Wydarzenie IV

22 października (niedziela)

Teatr Amareya & Guests

19.00 Nomadka (nowa wersja, premiera trójmiejska), Klub Żak, po spektaklu spotkanie z zespołem

---

LISTOPAD/GRUDZIEŃ

Wydarzenie V

"Baczyński. Apokalipsa"

Edyta Janusz-Ehrlich

4 listopada (sobota) - premiera

19.00 Oliwski Ratusz Kultury, po spektaklu spotkanie z zespołem

4 grudnia (poniedziałek)

11.00 Premiera szkolna, po spektaklu spotkanie z aktorką i reżyserką

---

Wydarzenie VI

11 grudnia (poniedziałek)

Big bit - performing lecture & music

19.00 Scena Kameralna Teatru Wybrzeże w Sopocie, po spektaklu spotkanie z zespołem

---

Wydarzenie VII

16 grudnia (sobota)

Sopocki Teatr Tańca

19.00 "LECHISTAN PANY ARKA" (premiera), Teatr na Plaży, po spektaklu spotkanie z zespołem

---

Organizator: Fundacja Pomysłodalnia

Dofinansowano ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Miasta Gdańska, Urzędu Miasta Sopotu.

Partnerzy: Teatr na Plaży, Oliwski Ratusz Kultury, Klub Żak, Musicollective, Dwie Zmiany

***

Spektakl "Zaburzone osobowości"

Teatr na Plaży, godz. 19.00

Po spektaklu spotkanie z Zespołem

Zapisy: pomyslodalnia@gmail.com

Warsztaty z Teatrem Improwizowanym Klancyk

Teatr na Plaży

godz. 12.30-17.00, grupa początkująca: 12:30-15.00, grupa zaawansowana: 14:30-17:00

obowiązują zapisy poprzez formularze zamieszczone na stronie:

http://teatrnanoweczasy.pl/wydarzenie-ii-teatr-improwizowany-klancyk-spektakl-warsztaty-spotkanie/

Klancyk o sobie:

Zajmujemy się improwizacją teatralną. W naszym wydaniu oznacza to, że tworzymy spektakle, w których za scenariusz służy nam porozumienie i zgoda na wszystko czego nie planowaliśmy, a co wydarza się między nami na scenie. Wszystko co zaskakujące i nieoczekiwane; wszystko co emocjonalne i angażujące; wszystko, co buduje opowieść, postać i relację. Wszystko, co jest energią i więzią. Wszystko, co jest prawdą. Wszystko, co jest głupim żartem. Wszystko, co jest piosenką i tańcem. Wszystko, co jest słowem, a jest scenografią i wszystko, co jest gestem, a jest kostiumem. Każdy spektakl jest niepowtarzalny. Każdy tworzy się gdzieś pomiędzy ośmioma facetami i parą krzeseł.

"Zaburzone osobowości" to autorski format Klancyka, w którym zapraszamy widzów w podróż po zakamarkach umysłów zupełnie niespodziewanych bohaterów, którzy powstaną na oczach (i z udziałem) publiczności. To w całości improwizowany spektakl o ludziach dziwnych, jak tylko ludzie dziwni być potrafią. Przedstawienie rozpoczyna się od rozmowy z powstającymi na bieżąco bohaterami. Każdy z nich jest inny, a ich losy splatają się w wyniku wydarzenia wymyślonego przez widzów. Tak rozpoczyna się fabularna opowieść przesycona absurdem. Nikt nie wie dokąd nas zaprowadzi.

Informacje o prowadzących warsztaty:

Bartosz Młynarski

http://klancyk.pl/zespol/bartosz-mlynarski/

Instruktor improwizacji w Szkole impro, założyciel i członek grupy Klancyk z którą improwizuje od 9 lat, występuje również w duecie impro Sufin/Młynarski. Skończył wydział Wiedzy o Teatrze na Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończył również intensywny kurs Harolda w iO Chicago. Występował na licznych

przedstawieniach festiwalach impro np.: w festiwalu impro w Chicago z grupą Klancyk. Na co dzień występuję i jest managerem Klubu Komediowego na pl. Zbawiciela w Warszawie.

Od siebie: Moje podejście do improwizacji to szukanie prawdy na scenie, prawdy która wynika z twojej postaci, z tego co się dzieje między tobą a partnerem w tym określonym momencie. Interesuje mnie tworzenie historii, gatunki i klimatu sceny, które wynikają właśnie z prawdziwych wyborów podejmowanych przez te postaci.

Czuję się wtedy trochę jakbym brał udział w filmie, który piszę na bieżąco i sam zaskakuje się puentami i zwrotami akcji. Budowanie i tworzenie improwizowanego świata w oparciu o drugą osobę na scenie to podróż, która nigdy się nie nudzi i uczy wzbudzania ciągłej ciekawości drugą osobą i jej pomysłami. Impro wtedy daje to

dziwne poczucie radości i jednoczesny żal, że to już się skończyło i trudno to będzie to powtórzyć, trochę jak w życiu

Paweł Najgebauer

http://klancyk.pl/zespol/pawel-najgebauer/

Instruktor improwizacji w Szkole Impro oraz improwizator w warszawskich teatrach Klancyk i Hofesinka, szkolony w ośrodkach improwizacji na całym świecie (iO Chicago, The Second City, The Annoyance Theater, Impro Melbourne) pod okiem najlepszych instruktorów z USA, Kanady, Australii i Wielkiej Brytanii. Wystąpił na festiwalach w Chicago (2014, 2015), Manili (2015) i Nowym Jorku (2016). W Szkole Impro prowadzi warsztaty Harolda, Armando, Wielowymiarowych Postaci, Slow Comedy i Szukania gry w scenie. Wraz z Joanną Pawluśkiewicz jest autorem bloga Warsaw Improv.

Co on sam myśli o improwizacji? "Przez 5 lat zebrałem doświadczenie około 400 zagranych spektakli występując w Klancyku, Hofesince i duecie PIP Show oraz poprowadziłem ponad 750 godzin warsztatów improwizacji teatralnej. Szkoliłem się w iO, Second City, Annoyance i u słynnych nauczycieli takich jak Jimmy Carrane, Joe Bill, Patti Stiles, i Tj&Dave.

Wystąpiłem na wielu polskich i zagranicznych festiwalach teatralnych. Moim priorytetem na zajęciach, niezależnie od poziomu, jest stworzyć przyjazną atmosferę, w której uczestnicy

porzucą ocenianie siebie i innych i nakierują swoją energię na współpracę. Zawsze staram się znaleźć kluczyk do odblokowania poszczególnych osób, aby potrafili z mniejszymi obawami otworzyć się przed grupą i uzyskać dostęp do głębokich pokładów swojej naturalnej kreatywności. Traktuję improwizację teatralną jako dziedzinę sztuki, dlatego zawsze daję grupie prawo głosu przy omawianiu poszczególnych scen i ćwiczeń. Jestem

zwolennikiem twórczych poszukiwań i kreatywnego przełamywania reguł aby poprzez eksperyment dochodzić do sedna improwizacji. Specjalizuję się w "slow comedy" czyli metodzie improwizacji opartej o prawdziwe reagowanie i "odkrywanie" sceny. Jest to metoda szczególnie mi bliska, ponieważ kładzie nacisk na

zdejmowanie z siebie ciężaru odpowiedzialności za wymyślanie a w zamian za to uczy bycia w kontakcie jednocześnie z drugą osobą i własnymi emocjami. Najważniejsze dla mnie jest, aby uczestnicy moich warsztatów poczuli, że to kim są i co mają do zaoferowania jest wystarczająco dobre i nie musieli nic nikomu udowadniać - z tego poczucia w moim przekonaniu budzi się piękno kontaktu międzyludzkiego w ogóle, a w szczególności improwizacji teatralnej".

***

Pawlak / Pigoński, "Nic dla mnie"

16 października, godz. 19.30, SPATiF

Po spektaklu spotkanie z artystami

Wstęp wolny

Zapisy: pomyslodalnia@gmail.com

Warsztaty

16 października, godz. 15.00-17.00 SPATiF

Rezerwacja miejsc poprzez formularz zamieszczony na stronie:

http://teatrnanoweczasy.pl/wydarzenie-iii-pawlakpigonski-nic-dla-mnie/

Pawlak / Pigoński, "Nic dla mnie"

słowa i głos: Sebastian Pawlak

muzyka: Daniel Pigoński

"Nic dla mnie" to spektakl złożony z piosenek napisanych i śpiewanych przez Sebastiana Pawlaka, aktora TR Warszawa, z dużą dawką analogowej elektroniki Daniela Pigońskiego w stylu końca lat 70. To z pewnością piosenki niebanalne, wystarczy choćby wysłuchać niepokojącego aż do kości "Noża" do słów Elfriede Jelinek.

Piosenki o miłości? Raczej o potrzebie miłości, o miłości niespełnionej, spełnionej nie tak, jak byśmy tego oczekiwali, o ranach, jakie wzajemnie sobie zadajemy, o samotności, o zagubieniu w świecie, który zwariował już doszczętnie, o bólu, o pustce - śpiewane ostro, brudno, ciężko, choć bardzo zarazem lirycznie. Czyste emocje, bez taryfy ulgowej, bez pudru, cekinów i piór.

Daniel Pigoński - muzyk i kompozytor. Współpracował z Pustkami i Marią Peszek. Współzałożyciel Elektrolotu i Polpo Motel. Twórca muzyki teatralnej do spektakli m.in. Mai Kleczewskiej, Michała Borczucha (m.in. "Portret Doriana Graya" w TR), Piotra Cieplaka i projektów Piotra Lachmanna.

Sebastian Pawlak - aktor TR Warszawa (od 2008 roku), malarz. Jeden z czołowych aktorów nowego teatru w Polsce. Wystąpił m.in. w spektaklach: Kornéla Mundruczó, Grzegorza Jarzyny, Mai Kleczewskiej, Krzysztofa Garbaczewskiego, Michała Borczucha.

Sebastian Pawlak i Daniel Pigoński poznali się przy pracy nad spektaklem "Lulu" Michała Borczucha w Teatrze Starym w Krakowie. Materiał NIC DLA MNIE, rezultat tego spotkania, powstawał latem 2009 w podwarszawskim Milanówku. Duet zyskał zwolenników szlifując materiał podczas licznych koncertów. Do tej pory Pawlak/Pigoński zagrali w Warszawie (TR Warszawa, Chłodna 25, Teatr Dramatyczny - Cafe Kulturalna, PKP Powiśle, Jerozolima), Wrocławiu (32 Przegląd Piosenki Aktorskiej, Teatr Capitol), Krakowie (Spółdzielnia Soldex Polodex) i Kaliszu (4 Multi Art Festival - Sztuka Młodych).

Bardzo ważnym etapem na ich drodze było spotkanie z producentem Marcinem Ziętkiem, który nagrał całość materiału w swoim prywatnym studiu i dzięki któremu brzmienie NIC DLA MNIE zyskało zupełnie nową jakość.

Pawlak/Pigoński to duet wpisujący się w zacną rockową tradycję - wszystko zaczęło się oczywiście od nowojorczyków z Suicide. Lo-fi pop, electro, post-punk tworzą tu bardzo ciekawe kontrapunkty dla poetyckich tekstów Sebastiana Pawlaka (z jednej strony romantycznych, osobistych, z drugiej dowcipnych, pełnych popkulturowych odniesień - bohaterami piosenek duetu są takie muzyczne ikony jak Björk, Amy Winehouse czy Michael Jackson). Muzyczna erudycja i minimalizm warstwy dźwiękowej - znaki rozpoznawcze Pigońskiego oraz niesamowita sceniczna energia i wokalna odwaga Pawlaka sprawiają, że koncerty duetu to wydarzenia wyjątkowe. Ich piosenki przeobrażają się w dzikie rockowe songi i na długo zapadają w pamięć.