EN

29.09.2017 Wersja do druku

Warszawa. Opera bez rutyny, z dala od powierzchowności

Idziemy w elegancką, wyrafinowaną niszę dla konesera, a jednocześnie tytuły będą przyciągały wszystkich - mówi "Codziennej" Alicja Węgorzewska, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej. Wczoraj w Warszawie ogłoszony został jej program na nowy sezon. Węgorzewska poinformowała również, że dyrektorem muzycznym instytucji został wybitny austriacki dyrygent i kompozytor Friedrich Haider.

Wszystkie marzenia przede mną i one się szybko nie spełnią, dopóki WOK nie zagości na state na deskach światowych i nie będzie postrzegana jako jedna z najważniejszych scen Europy. Przed nami jeszcze wiele lat ciężkiej pracy - mówi Alicja Węgorzewska Od 5 października w ramach jubileuszu 50-lecia pracy artystycznej Jit-ki Stokalskiej wystawiane będą reżyserowane przez nią "Kopciuszek" i "Cyrulik sewilski" Rossiniego oraz "Don Pasąuale" Donizettie-go. To tylko na dobry początek. Plan premier zapowiada się imponująco. W listopadzie zobaczymy "Armide" Jeana-Baptiste'a Lully'ego pod batutą Benjamina Bayla. Potem "Pigmalion" z udziałem Baletu Dworskiego "Cracovia Danza", również pod batutą Bayla. W grudniu nie lada wydarzenie - "Tango" Michała Dobrzyńskiego według Mrożka w reżyserii Macieja Wojtyszki. Orkiestrę poprowadzi Jose Maria Florencio. - To zamówienie kompozytorskie. Michał Dobrzyński specjalnie dla nas napisał tę operę - podkreśla Węgorz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Opera bez rutyny, z dala od powierzchowności

Źródło:

Materiał własny

Gazeta Polska Codziennie nr 227

Autor:

Sylwia Krasnodębska

Data:

29.09.2017