EN

23.09.2017 Wersja do druku

Tomasz Plata, kurator projektu "Makroteatr", opowiada, jak YouTube i Netflix zmieniają teatr

Kamienica przy Lubelskiej 30/32 na Pradze w sobotę 23 września wypełni się teatrem. Od południa, przez 16 godzin, będą trwały tam cztery spektakle. Można wejść i wyjść o dowolnej porze. To nowy projekt pod skrzydłami Komuny Warszawa pt. "Makroteatr".

Po świetnie przyjętym cyklu "Mikroteatr", w ramach którego prezentowano spektakle trwające 16 minut, Komuna Warszawa zaprasza na "Makroteatr". Tym razem przedstawienia będą trwały 16 godzin. Przygotują je Krzysztof Garbaczewski, Komuna Warszawa, Klub Komediowy oraz Wojtek Ziemilski i Wojtek Pustoła. ** ROZMOWA Z TOMASZEM PLATĄ, kuratorem projektu "Makroteatr" Izabela Szymańska: 16 minut, 4 osoby, 4 reflektory, 2 mikrofony, 1 rzutnik, 1 walizka rekwizytów - takie restrykcyjne ograniczenia narzuciliście w projekcie "Mikroteatr", a mimo to artyści zgodzili się na nie. Jak myślisz, dlaczego? Tomasz Plata*: Zapewne dlatego, że zrozumieli intencję projektu: chęć odsłonięcia produkcyjnych mechanizmów teatru, pokazania, w jakim stopniu uzależniony jest od organizacyjnego, finansowego zaplecza. "Mikroteatr" wydobywał te współrzędne na pierwszy plan. Poza tym zaprosiliśmy grupę artystów, dla których praca z podobnymi ograniczeniami nie jest niczym niezwykł

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tomasz Plata, kurator projektu "Makroteatr", opowiada, jak YouTube i Netflix zmieniają teatr

Źródło:

Materiał nadesłany

www.cojestgrane24.wyborcza.pl

Autor:

Izabela Szymańska

Data:

23.09.2017

Realizacje repertuarowe