"Kultura spotyka biznes" to nowy projekt gdańskiego Instytutu Kultury Miejskiej, którego głównym celem jest uświadomienie ludzi ze świata biznesu o wartości i znaczeniu kultury w ich działaniach.
- Takim małym krokiem chcemy przywrócić równowagę miedzy kulturą a ekonomią, tak by obie narracje funkcjonowały w zrozumieniu - mówi Natalia Brylowska [na zdjęciu], koordynatorka projektu. Instytut Kultury Miejskiej bardzo prężnie angażuje się w życie miasta. Promują działania i inicjatywy obywatelskie, organizują spotkania, festiwale literackie i artystyczne, oraz organizują warsztaty. Jeden z niech jest na pograniczu kultury i ekonomii. "Kultura spotyka biznes" to nowy projekt IKM i jak przyznaje jego koordynatorka, Natalia Brylowska, jest małym eksperymentem. - Staramy się w nim znaleźć punkty styczne między tymi dwoma obszarami ludzkiej aktywności - mówi. Głównym założeniem projektu jest uświadomienie dwóch światów - kultury i biznesu - o potrzebie wsparcia i współpracy. Chcieliśmy połączyć dwie perspektywy na pracę, które wydają się często bardzo odległe - mówi Brylowska. Dodaje, że współpraca między światem kultury i biz