powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Audycja do nowej produkcji Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK

Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK ogłasza audycję do nowej produkcji w choreografii Anny Piotrowskiej. Nowa produkcja będzie tworzona przy współudziale beatboxerów, prace nad spektaklem planowane są od września do listopada 2017, premiera odbędzie się 24 listopada 2017.

Szukamy doświadczonych profesjonalnych tancerzy (kobiety i mężczyźni), z otwartymi umysłami, zdolnych do zdobywania nowych doświadczeń przy jednoczesnym ponoszeniu artystycznego ryzyka. Preferujemy dojrzałych tancerzy otwartych na eksperymentalne sposoby pracy. Istnieje możliwość kontynuowania współpracy z wybranymi tancerzami od stycznia 2018.

Wymagania

Wiek: minimum 25 lat.

Doświadczenie: przynajmniej 2 lata pracy na scenie.

Edukacja: dyplom szkoły baletowej/tanecznej jest obligatoryjny.

Audycja odbędzie się w Bytomiu w dniach 26-27 sierpnia 2017. Dwudniowe warsztaty będą składać się z lekcji, warsztatów repertuarowych i improwizacji. Organizator nie pokrywa kosztów podróży i zakwaterowania. Audycja wyłącznie za zaproszeniami, dlatego prosimy nie kupować biletów na podróż przed otrzymaniem potwierdzenia z Teatru. Audycja odbędzie się w siedzibie Teatru ROZBARK, ul. Wojciecha Kilara 29, 41-902 Bytom.

Jak aplikować:

Należy przesłać swoją aplikację, zawierającą CV, list motywacyjny, fotografie oraz linki do wcześniejszych prac na adres rekrutacja@teatrrozbark.pl oraz na adres choreografki Anny Piotrowskiej a.piotrowska@teatrrozbark.pl Zgłoszenia należy przesyłać do 4 sierpnia 2017. Do 9 sierpnia 2017 Teatr prześle informację o zaproszeniu na audycję, wraz z dalszymi informacjami.

O Teatrze

Aktualny zespół Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK / ROZBARK DANCE COMPANY pod kierunkiem Anny Piotrowskiej ma na swoim koncie już kilka produkcji: "democratic body" (czerwiec 2015), "Zagubieni w skórze" (listopad 2015), "umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam" (grudzień 2015) oraz "Podziemne słońca" (czerwiec 2016), a także zrealizowane z gościnnymi choreografami "April 31" w chor. Heleny Ganjalyan (kwiecień 2015) i "Mommy Issues" w chor. Cecilii Moisio (listopad 2016). Z częścią składu zespołu w reżyserii Piotrowskiej zrealizowane zostały również inne produkcje, spójne z wieloma aktualnie podejmowanymi kierunkami poszukiwań artystycznych, m.in. spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: "TRANSDYPTYK" (2013), czy "I don't wanna be a horse" w ramach międzynarodowego projektu "Recording Fields", którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw (2014). Ponadto zespół realizuje również inne projekty, skierowane zarówno do dziecięcego widza ("CzytANKI perFORMAtywne", 2016) lub spektakle przy udziale zaproszonych do współpracy twórców, np. nagrodzony Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodą Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu spektakl "toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!" (czerwiec 2015) w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego. Zespół jest również zaangażowany w tworzenie programu edukacyjnego pod nazwą "Ciało jako medium", realizując warsztaty taneczne, wykłady poświęcone sztuce tańca i spotkania z artystami. Anna Piotrowska otrzymała Złotą Maskę (2016) województwa śląskiego za reżyserie i choreografie spektakli zrealizowanych w Teatrze Rozbark.

Mommy Issues, April 31.

Każde ciało jest inne, indywidualnie, niepowtarzalne, to co nas łączy to pasja i wiara w kreatywność i proces tworzenia. Sztuka jest podróżą w głąb siebie, szukamy wspólnej energetycznej przestrzeni twórczej. Poszukujemy tożsamości energetycznej, społecznej i artystycznej poprzez miejsce, w którym funkcjonujemy, czyli w przestrzeni dawnej Kopalni Rozbark. Interesuje nas definiowanie i redefiniowanie pojęcia "ciała industrialnego" uwikłanego w historię i znaczenia. Nie bez powodu Śląsk kojarzony jest często ze specyficzną aurą sentymentalizmu, przełamaną miejscami bezkompromisowym realizmem. Ta sama atmosfera zdaje się towarzyszyć klimatowi pracy z ciałem w bytomskim teatrze. (Anna Duda).

Linki

"Zagubieni w skórze": https://vimeo.com/213164020

"Zagubieni w skórze" (foto) : https://www.youtube.com/watch?v=SWsR7ajWEIo

"Transdyptyk": https://vimeo.com/213166514

Recording fields / "I don't wanna be a horse": https://vimeo.com/224786317

ANNA PIOTROWSKA Kierownik artystyczny zespołu Teatru ROZBARK. Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (od 1995 r.). Od 1996 r. stworzyła ponad 100 autorskich choreografii i przedstawień. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek,(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Laureatka "SoloDuo Dance Festival" (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz, główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2016). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienia dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: "Historia Brzydoty" i "i don't wanna be a hrose" w ramach międzynarodowego projektu "Recording Fields", którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw (realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK). We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego "toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!" zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Produkcje zrealizowane przez Piotrowską w Teatrze Rozbark od 2014 r.: "Recording Fields", "i don't wanna be a horse", "democratic body", "toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!", "Zagubieni w skórze", "umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam", "czytANKI perFORMAtywne". Anna Piotrowska otrzymała Złotą Maskę Województwa Śląskiego za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 r.

W bieżącym repertuarze można znaleźć zrealizowane dla Teatru Rozbark produkcje, tj.: "Podziemne słońca", "Fast Food Foot", "zjednocznone stany zmyślone", jak również mniejsze produkcje: "pastmefuture", "under the dead tree", "+ - - +", "Bless the king_nieliryczna pieśń/prolog".

W tym roku Piotrowska zasiadała w jury międzynarodowego konkursu Solo Dance Contest (Gańsk, 2017), jak również objęła opieką artystyczną dwie rezydencje przy Gdańskim Festiwalu Tańca, jak również poprowadziła warsztaty dla Narodowego Teatru w Miszkolc na Węgrzech.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała "onebodyspacerecognizer". Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.