EN

24.07.2017 Wersja do druku

Małoposkie. Gra VR inspirowana twórczością Kantora powstaje w Hucisku

Na początku nie rozumieliśmy twórczości Tadeusza Kantora, ale kiedy pojawiła się głębsza refleksja nad nią, to zrozumieliśmy, że może być ogromną inspiracją - mówi PAP Auriea Harvey, która wraz z Michaelem Samynem pracuje nad grą VR, inspirowaną polskim artystą.

Harvey i Samyn mieszkają w Gandawie, tworzą duet Tale of Tales, który jest autorem takich gier jak m.in. "Endless Forest", "The Path", "Sunset". Obecnie w Hucisku (dom Kantora) koło Krakowa dwójka artystów tworzy grę VR na podstawie twórczości Kantora. Finalne rezultaty pracy zaprezentują w przyszłym roku. Każdy gracz będzie mógł poczuć się Kantorem. Ubierając specjale okulary zobaczy, że ma ręce zmarłego w 1990 r. artysty i staje się wędrowcem po jego teatrze. Gra pełna będzie postaci i rekwizytów ze spektakli reformatora XX-wiecznego teatru. Jak mówiła Auriea Harvey, gra będzie przypominała teatr Kantora, ale nie jest hołdem złożonym artyście. - Skupiamy się na pracy. W procesie naszej kreacji próbujemy wykreować innego kreatora. Chcemy, by to, co on czuł, poczuli też nasi odbiorcy - opisywała i dodała: - Żałuję, że nigdy na żywo nie widziałam spektakli twórcy Cricot 2. - To nie będzie gra dla małych dzieci. Będzie ona w jak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Twórcy gry VR, inspirowanej Tadeuszem Kantorem: na początku nie rozumieliśmy twórczości Kantora

Źródło:

Materiał własny

PAP

Autor:

Beata Kołodziej

Data:

24.07.2017