EN

6.07.2017 Wersja do druku

Magia baletu

"Jezioro łabędzie" Piotra Czajkowskiego w choreogr. Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Marzena Rutkowska w Tygodniku Ciechanowskim.

Nie po raz pierwszy Krzysztof Pastor pokazuje artystyczną maestrię. Tym razem mistrzostwo dyrektora baletu Opery Narodowej w Warszawie możemy oglądać w najnowszej premierze "Jeziora łabędziego". Choreograf postawił na grę emocji i uczuć. Zmienione zostało libretto. Autorem nowej scenicznej historii jest Paweł Chynowski. Rosyjski carewicz zakochuje się najpierw w perskiej księżniczce Alix. Car Aleksander III postanawia odciągnąć syna od tej miłości. Usiłuje w tym celu przyciągnąć uwagę syna w kierunku młodej, pięknej polskiej baleriny Matyldy Krzesińskiej. Znajomość szybko przerodziła się w miłość, dla której carewicz chciał zrezygnować z rosyjskiego tronu. Ta miłość obrosła legendą. Stała się inspiracją wielu utworów literackich. A sama heroina tej niezwykłej historii dożyła setki i wciąż chwaliła się tą miłością. Warszawska inscenizacja ma trzy odsłony. Diametralnie różne w aranżacji i choreografii. Całość oparta jest

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Magia baletu

Źródło:

Materiał własny

Tygodnik Ciechanowski nr 27

Autor:

Marzena Rutkowska

Data:

06.07.2017

Realizacje repertuarowe