EN

1.07.2017 Wersja do druku

Kraków. Milion dla kultury, czyli nowy wymiar mecenatu

Krakowskie Biuro Festiwalowe pozyskało nowego partnera dla miasta. W trzy lata ma wydać na kulturę w Krakowie 1 mln zł. Czy to nowy sposób na pozyskiwanie sponsorów?

O sponsorów w kręgu kultury wcale nie jest łatwo. Zmieniają się czasy i trendy w marketingu. I dlatego właśnie Krakowskie Biuro Festiwalowe - jak podkreśla jego wicedyrektor Magdalena Łukasik - szuka nowych modeli współpracy z potencjalnymi sponsorami. - 10 lat temu sprawa była prosta: sponsor dawał pieniądze, w zamian pojawiały się jego logotypy i nazwa na plakatach, balonach, ulotkach. Potem zaczęliśmy rozmawiać ze sponsorami o "czymś więcej" - tłumaczy wicedyrektor KBF. Stąd pomysł, by pozyskać "Partnera dla Krakowa". Stały się nim firmy Bukovina Resort i Autoremo. Koncepcja jest prosta: w ciągu trzech lat taki partner wyda na kulturę w Krakowie milion złotych. Projekty, na które mają zostać spożytkowane pieniądze, będą wybierane wspólnie - zarówno przez KBF, jak i przedstawicieli firm. A chodzi m.in. o flagowe marki festiwalowe miasta, jak Opera Rara, Misteria Paschalia, Festiwal Muzyki Filmowej, festiwal Miłosza, Conrad Festival, Wianki,

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Milion dla kultury Krakowa, czyli nowy wymiar mecenatu

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski online

Autor:

Łukasz Gazur

Data:

01.07.2017

Wątki tematyczne