EN

26.06.2017 Wersja do druku

Odwieczne prawo błazna

XVII Malta Festival Poznań. Pisze Jacek Cieślak w Rzeczpospolitej.

Występy Zenona Laskowika, Laibach i "Turbofolk" Olivera Frljicia złożyły się na finał poznańskiej Malty. Najpierw była "Bogurodzica", a potem "Warszawskie dzieci" Andrzeja Panufnika w nowej aranżacji zamówionej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Ktoś mógł pomyśleć, że Malta Festival uległ presji ministra kultury Piotra Glińskiego, żeby uzyskać dotację 300 tysięcy, której nie chciał wypłacić, w związku z tym, że kuratorem poznańskiego festiwalu był Oliver Frljić, reżyser skandalizującej "Klątwy" w stołecznym Teatrze Powszechnym. Tak jednak nie było. - Cieniem położyła się sytuacja z Ministerstwem Kultury - mówił przed koncertem Laibach Michał Merczyński, dyrektor Malty. - Ale zorganizowaliśmy się. Zbiórka na portalu Wspieraj Kulturę pod hasłem "Zostań ministrem kultury" przyniosła 300 tysięcy zł od ponad 1800 darczyńców i trzech firm. Trwa licytacja darów wielu artystów, którą zainicjował Mariusz Wilczyński. Dochód ze

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Odwieczne prawo błazna

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 146

Autor:

Jacek Cieślak

Data:

26.06.2017

Festiwale