EN

24.06.2017 Wersja do druku

Wystarczy mieć ucho na rytm

- Schaeffer tworzy w "Demonie teatru" abstrakcyjny układ i umieszcza w nim swoich bohaterów. Wszyscy są poddawani różnym formom presji, represji, nacisku, poniżenia, wywyższenia - mówi Grzegorz Damięcki, aktor Teatru Ateneum w Warszawie i gość VIII Krakowskich Miniatur Teatralnych.

Marta Gruszecka: Autorem "Demona teatru", w którym razem z Teatrem Ateneum wystąpi pan podczas VIII Krakowskich Miniatur Teatralnych, jest Bogusław Schaeffer, wielki kompozytor i muzykolog, a zarazem dramatopisarz. Za co ceni pan jego teksty? Grzegorz Damięcki: Cudowną właściwością sztuk Bogusława Schaeffera jest ich niejednoznaczność i abstrakcyjność. Mistrz Gustaw Holoubek mówił: "Na scenę warto wychodzić tylko wtedy, kiedy samemu sobie potrafi się odpowiedzieć na sakramentalne pytanie - po co?". U Schaeffera odpowiedź otrzymujemy na każdym kroku. Tak jak w "Demonie teatru". O czym opowiada ten spektakl? - "Demon teatru" to spektakl komiczny, tragikomiczny, filozoficzny, a nawet absolutnie polityczny, bo dziś polityka wdziera się wszędzie i we wszystko, na co nic nie możemy poradzić. To historia o dobrych i złych mecenasach sztuki, a także o tym, jak czułą tkaniną jest sztuka. Tworzymy ją my, artyści, ludzie bardzo wrażliwi, dlatego łatwo, d

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wystarczy mieć ucho na rytm

Źródło:

Materiał nadesłany

Co Jest Grane 24 online

Autor:

Marta Gruszecka

Data:

24.06.2017