Dziś i jutro na Malta Festival spektakl "Turbofolk", w którym reżyser Oliver Frljić przedstawia swoją wizję tego, w jaki sposób w kulturze masowej splata się to, co estetyczne, i to, co polityczne.
"Odwaga w teatrze stała się estetyką. Pewien rodzaj publicznej mowy daje również estetyczną i etyczną jakość określonej realizacji scenicznej. Chciałbym, żeby teatr stał się tym, co robił Godard, przekształcając film w środek walki klasowej" - powiedział Oliver Frljić w wywiadzie z Goranem Injacem w 2011 roku. W "Turbofolku" przedstawia swoją wizję tego, w jaki sposób w kulturze masowej splata się to, co estetyczne, i to, co polityczne. "Turbofolk" powstał w latach 80. XX wieku w krajach byłej Jugosławii. Ten styl muzyczny wywodzi się z muzyki ludowej, która stopniowo ulegała wpływom dance i techno. Czerpie także z wpływów orientalnych - tureckich i arabskich. Swoją największą popularność zyskał w latach 90., podczas wojny na Bałkanach, był wówczas nośnikiem idei nacjonalistycznych. Obecnie - choć ignorowany przez oficjalną politykę kulturalną i coraz rzadziej słyszany w programach radiowych i telewizyjnych - nadal jest bardzo popular