EN

1.06.2017 Wersja do druku

Jezioro: powrót

"Jezioro łabędzie" Piotra Czajkowskiego w choreogr. Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Joanna Brych w Polityce.

Po latach nieobecności "Jezioro łabędzie" powróciło na scenę Teatru Wielkiego w Warszawie, w autorskiej choreografii Krzysztofa Pastora, z zachowaniem najcenniejszych fragmentów rosyjskiej wersji. Po premierze publiczność podzieliła się na dwie grupy: chwalącą pierwsze półtorej godziny baletu i krytykującą trzeci akt i epilog oraz tę, która wybrała odwrotną kolejność. Być może świadczy to po prostu o tym, że spektakl jest trochę za długi. Rzecz dzieje się już nie na niemieckim dworze i bohaterem nie jest zakochany w Odetcie książę Zygfryd, ale syn cara Aleksandra III - Niki. W Rosji wersja ta może zostać uznana za obrazoburczą, i to nie z powodu choreografii, tylko libretta traktującego o romansie carewicza z Polką Matyldą Krzesińską. Jakby na przekór obawom żeńska część zespołu wypadła lepiej od męskiej. Słynny taniec "czterech łabędzi" (Aneta Zbrzeźniak, Dagmara Dryl, Yurika Kitano, Ewa Nowak) zatańczony został z precyzją i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Jezioro: powrót

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 22

Autor:

Joanna Brych

Data:

01.06.2017

Realizacje repertuarowe