EN

23.05.2017 Wersja do druku

Zauroczenia, maskarady, pożegnania i powroty

"Jezioro łabędzie" Piotra Czajkowskiego w choreogr. Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Was.

Słynne dzieło baletowe Piotra Czajkowskiego od 1877 roku, czyli od nie najlepiej przyjętej premiery w Moskwie, wystawiane i różnie interpretowane jest na całym świecie. Publiczność jednak, niezależnie od walorów inscenizacyjnych, które zawsze są w rękach mniej lub bardziej tradycyjnych czy eksperymentujących choreografów, kocha "Jezioro łabędzie" i z wypiekami na twarzy czeka na popisowe partie nieszczęśliwie zakochanych bohaterów. Warszawscy realizatorzy postanowili głównie za sprawą nowego libretta, bardzo zresztą polskiego, inaczej spojrzeć na ten klasyczny utwór, w którym tak pięknie objawia się romantyzm płynący z duszy i przenikający do każdej nuty zawartej w partyturze. "Jezioro łabędzie" Krzysztofa Pastora jest na pewno spektaklem ze wszech miar udanym i ciekawie zainscenizowanym, choć nie na tyle, by padać przed nim na kolana. Co zresztą można było zauważyć podczas braku frenetycznych oklasków po poszczególnych baletowych numerac

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zauroczenia, maskarady, pożegnania i powroty

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

23.05.2017

Realizacje repertuarowe