EN

15.05.2017 Wersja do druku

W kleszczach konwenansu

"Anna Karenina" Rodiona Szczedrina w choreogr. Tomasza Kajdańskiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Teresa Dorożała-Brodniewicz w portalu kulturapoznan.pl.

"Anna Karenina" - Tołstojowskie arcydzieło stanowi atrakcyjne i stale poruszające źródło inspiracji dla artystów teatru, sceny baletowej i kina. W Poznaniu swoją premierę miał, oparty na wątkach tej rosyjskiej powieści, balet do muzyki Rodiona Szczedrina zaprezentowany w koncepcji choreograficznej Tomasza Kajdańskiego. Zachwycająca Anna w wykonaniu Darii Sukhorukovej oraz wysoki poziom umiejętności poznańskich tancerzy to najistotniejsze walory najnowszego spektaklu Sceny pod Pegazem. Główna bohaterka wiedzie w Sankt Petersburgu dostatnie, ale dość monotonne życie jako żona carskiego dygnitarza Aleksieja Karenina. Dla miłości do przystojnego oficera Aleksieja Wrońskiego porzuca obowiązki małżeńskie, ukochanego syna, pozycję kobiety z wyższych sfer. Nie licząc się z konsekwencjami, nie bojąc się ostracyzmu ze strony swojego środowiska pogrąża się w namiętności. Bardzo prędko okazuje się jednak, że - znowu nieszczęśliwa, osamotniona i niep

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W kleszczach konwenansu

Źródło:

Materiał nadesłany

kulturapoznan.pl

Autor:

Teresa Dorożała-Brodniewicz

Data:

15.05.2017

Realizacje repertuarowe