EN

15.06.2004 Wersja do druku

Wzruszenie po tańcu

"Absolutna przejrzystość" w choreografii Iliany Alvarado w Operze Dolnośląskiej we Wrocławiu w ocenie Cezarego Kaszewskiego.

To jest życiorys wyjątkowo politycznie niepoprawny. Życie Edyty Stein, Żydówki, która wybrała katolicyzm, Niemki posłanej przez nazistów do komory gazowej w Oświęcimiu-Brzezince, filozofki, która przez całe swoje życie dociekała prawdy, stało się kanwą poetyckiego spektaklu baletowego Opery Dolnośląskiej. W jej rodzinnym mieście, po 62 "latach od tragicznej śmierci, przypomniano na scenie najważniejsze, przełomowe chwile jej życia. Widzów znających dorobek filozoficzny Edyty Stein te impresje taneczne skłaniały do ponownych zastanowień nad jej istotą "wczuwania". Dla osób mniej zorientowanych to, co się działo w tańcu, mogło stanowić prawdziwą zagadkę. - Sztuka może doprowadzić do iluminacji - deklarowała przed premierą Iliana Alvarado, autorka choreografii. Należę do tych, którym się spektakl podobał, doznałem w jego trakcie prawdziwego wzruszenia.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ryzyko przypominania

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Polskie Gazeta Wrocławska nr 138

Autor:

Cezary Kaszewski

Data:

15.06.2004

Realizacje repertuarowe