Nigdy niewystawiane w Polsce oratorium sceniczne Händla "Semele", arcydzieło wśród kompozycji barokowych, to koprodukcja Teatru Wielkiego, Akademii Muzycznej i Akademii Sztuk Pięknych. Premiera 21 kwietnia.
Georg Friedrich Händel chcąc wystawić swoje najnowsze dzieło na scenie londyńskiej Covent Garden w czasie Wielkiego Postu, świadomie określił ją mianem oratorium. W rzeczywistości jednak jest to utwór sceniczny, z tekstem o zabarwieniu miłosnym, a nawet erotycznym "To nie oratorium, ale sprośna opera!" - oburzali się współcześni Händlowi widzowie. Z kolei od strony muzycznej dzieło zawiera wiele zapożyczeń z innych utworów Händla (m.in. z opery "Juliusz Cezar"), a także Alessandro Scarlattiego i Georga Philippa Telemanna. Bez wątpienia jednak jej libretto, które nota bene także było zaczerpnięte z opery innego kompozytora, powstało w oparciu o Metamorfozy Owidiusza, których autentyczności nikt nie zamierza podważyć. Podstawowym celem realizacji tego projektu jest gruntowne poznanie zapomnianej, a wybitnej kompozycji, przybliżenie dzieła widzom i słuchaczom oraz konsolidacja działań uczelni artystycznych Łodzi i szkoły baletowej przy wsparciu Te