"Do dna" w reż. Ewy Kaim z krakowskiej PWST na XXXVIII Przegląddzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Pisze Sabina Misakiewicz w portalu dzielnicewroclawia.pl.
Spektakl dyplomowy "Do DNA" krakowskiej PWST w reżyserii Ewy Kaim, to majstersztyk. Zachwyca harmonią dźwięków i głosów piątki wykonawców. To bomba ludowej kultury zawarta w piosenkach zebranych przez Oskara Kolberga. Mirek Kaczmarek odpowiedzialny za kostiumy i scenografię, zamyka aktorów w przestrzeni prostej i jednocześnie magicznej. Zaczynając od rdzawej chaty, poprzez ciekawe projekcje z motywami żywych roślin, aż do nawiązujących do ludowizny czerwonych korali i współczesnych ubrań z logo adidasa. Całości dopełniają instrumenty muzyczne, które raz po raz wykorzystywane wprowadzają nas na wiejskie drogi i obejścia. Zaskakujący jest sam pomysł reżyserki w dobie wszechobecnej w teatrze technologi w postaci monitorów czy kamer, Ewa Kaim postawiła na prostotę. Minimalistycznymi środkami nasączyła spektakl zapachem pól, mgłą, słońcem i dymem z ogniska. Piosenka jest tu siłą sprawczą. W niej zawarta jest historia, która ma swój początek