EN

14.06.2004 Wersja do druku

Nieprzejrzyste pląsy

"Absolutna przejrzystość" w choreografii Iliany Alvarado w Operze Dolnośląskiej we Wrocławiu w opinii Krzysztofa Kucharskiego ze Słowa Polskiego-Gazety Wrocławskiej.

Premierowa "Absolutna przejrzystość" o życiu Edyty Stein okazała się absolutnie nieprzejrzysta. Aż mnie korci, żeby najnowszą premierę baletową Opery Dolnośląskiej opisać żartobliwie. Wiem jednak, że zostałbym zjedzony natychmiast, mimo iż jestem za zbyt krwisty i niestrawny. Jeśli ktoś nie zna tragicznego życiorysu bohaterki tego przedsięwzięcia artystycznego, Edyty Stein, świętej i na dodatek patronki Europy, to nigdy się nie domyśli, o co chodzi w tych pląsach po scenie. Napisałem "pląsach", bo tak to wygląda, tancerzom bardzo trudno było skoordynować choć jeden wspólny układ, by skończył się równo. Bez przypisów zawartych w programie nie sposób ze zrozumieniem oglądać tej choreograficznej wizji życia świętej. Przypisy są aż za szczegółowe, bo dowiadujemy się, że w scenie drugiej pojawia się przyjaciel Edyty z Wrocławia. Po czym poznać, że z Wrocławia? Po co ten wizualnie i artystycznie nic nie znaczący szczegół?

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Balet z przypisami

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Polskie Gazeta Wrocławska nr 137

Autor:

Krzysztof Kucharski

Data:

14.06.2004

Realizacje repertuarowe