EN

25.02.2017 Wersja do druku

Na patencie

"Wyzwolenie" Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika w Teatrze im.Słowackiego w Krakowie. Pisze Mike Urbaniak w Wysokich Obcasach, dodatku Gazety Wyborczej.

"Wyzwolenie" jest kolejnym spektaklem Radka Rychcika z serii "od klasyki do Ameryki" Czekałem na to "Wyzwolenie" Wyspiańskiego z lekkim niepokojem ze względu na docierające z Krakowa informacje o tym, że w trakcie przygotowań do spektaklu Radek Rychcik pojechał z aktorami tamtejszego Teatru im. Juliusza Słowackiego do Auschwitz i wszyscy przeżyli tam zbiorowy wstrząs. Lepiej późno niż wcale - pomyślałem. Tylko z jakiego powodu ta wycieczka akurat w ramach "Wyzwolenia"? Jak się okazuje, "Wyzwolenie" Rychcika jest kolejnym spektaklem z serii "od klasyki do Ameryki", która przyniosła mu trzy lata temu jakże zasłużone uznanie za "Dziady" Mickiewicza w Teatrze Nowym w Poznaniu. Tamten spektakl był odlotowy i zapoczątkował serię niezbyt udanych adaptacji, żeby wymienić rzeszowską "Balladynę", tarnowską "Grażynę" i katowickie "Wesele". I oto wkracza Radek Rychcik do architektonicznie oszałamiającego i artystycznie zatęchłego Teatru im. Słowackiego, by

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Na patencie

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 47 online dodatek Wysokie Obcasy

Autor:

Mike Urbaniak

Data:

25.02.2017

Realizacje repertuarowe