EN

21.02.2017 Wersja do druku

Materia Prima. W pogoni za tańcem i pikselem

"Pixel" w choreogr. Mourada Merzouki, CCN Créteil fig na Festiwalu Materia Prima w Krakowie. Pisze Joanna Targoń w Gazecie Wyborczej-Kraków.

Tylko tancerze, ruchome projekcje i muzyka - a tyle z tymi trzema składnikami można zrobić! Oczywiście pod warunkiem, że się potrafi. Choreograf Mourad Merzouki, artyści wizualni Adrien Mondot i Claire Bardainne oraz autor muzyki Armand Amar niewątpliwie dużo potrafią. Pomysłowość, lekkość i precyzja pokazanego na festiwalu Materia Prima spektaklu "Pixel" zachwycają i zdumiewają. Zachwycają i zdumiewają też (a może przede wszystkim) tancerze - oni potrafią wszystko. Ludzie z gumy, tańczący coś w rodzaju breakdance na niewyobrażalnym poziomie, wykonujący skomplikowane ewolucje z wdziękiem, radością i jakby od niechcenia. Od nastroju do nastroju Główny pomysł spektaklu polega na takim połączeniu ludzkiego ruchu z ruchomymi projekcjami, żebyśmy odnosili wrażenie, że ludzie wpływają na projekcje, a projekcje na ludzi. Że człowiek goni za pikselem, a piksel za człowiekiem. Spektakl rozpoczyna się od człowieka - tancerze powoli przemierza

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Materia Prima. W pogoni za tańcem i pikselem

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków nr 43 online

Autor:

Joanna Targoń

Data:

21.02.2017

Festiwale