Polski plakat teatralny/Polish theatre poster - to nazwa dwujęzycznej wirtualnej wystawy, którą od dziś (6 grudnia) oglądać można na platformie Google Arts & Culture. Wystawa przygotowana przez Instytut Teatralny za pomocą ponad dwustu obiektów przedstawia skróconą historię polskiego plakatu teatralnego.
Teatrowi publicznemu w Polsce od początku jego istnienia towarzyszyły druki informacyjne. Początkowo były to afisze zawierające podstawowe informacje o przedstawieniu, z czasem dodatkowo wydawano plakat - specjalnie projektowaną do spektaklu grafikę, której głównym zadaniem było przyciągnąć oko przechodnia i zwrócić jego uwagę na promowane teatralne wydarzenie. Polski plakat teatralny rozwijał się wraz z plakatem artystycznym, przede wszystkim kulturalnym, stając się mniej więcej w połowie lat pięćdziesiątych 20 wieku osobnym zjawiskiem, znanym w świecie jako polska szkoła plakatu. Złote lata trwały jeszcze około trzech dekad, rewolucyjną zmianę przyniosło - jak w wielu dziedzinach związanych z projektowaniem - wprowadzenie na szeroką skalę komputera, dającego nowe możliwości techniczne. Wystawa stara się w miarę możliwości przedstawić skróconą historię polskiego plakatu teatralnego - zaczynając od druku towarzyszącego otwarciu Teatru