EN

29.11.2016 Wersja do druku

Od romantyzmu do czystej formy

"Chopiniana/Bolero/Chroma" w choreogr. Michaiła Fokina, Krzysztofa Pastora oraz Wayne'a McGregora w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Wojciech Giczkowski w Teatrze dla Was.

Takiego wieczoru w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej chyba jeszcze nie było. Ledwie przebrzmiała uwertura do "Chopinianów" Michaiła Fokina, na którą tradycyjnie złożyła się orkiestrowa wersja Poloneza A dur op. 40, zadziwiająco zaaranżowana przed stu laty przez Aleksandra Głazunowa, ledwie uchyliła się olbrzymia kurtyna, a już publiczność zaczęła klaskać. Jeszcze nic się nie zdarzyło. Orkiestra milczała. Tancerki stały na tle kapitalnego prospektu autorstwa Andrzeja Kreutza-Majewskiego (starsi widzowie mogą ten obraz pamiętać z przedstawienia "Giselle" z 1968 roku), a już hormony szczęścia zadziałały i widzowie z radości zaczęli okazywać swoje podniecenie niecodziennym widokiem. Oto na narodową scenę powrócił Fryderyk Chopin w najsłynniejszym balecie stworzonym do jego muzyki. Opera Narodowa na benefis Krzysztofa Pastora, który od ośmiu sezonów pracuje w Teatrze Wielkim kierując Polskim Baletem Narodowym, przygotowała specjalny program,

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Od romantyzmu do czystej formy

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was online

Autor:

Wojciech Giczkowski

Data:

29.11.2016

Realizacje repertuarowe