EN

28.10.2016 Wersja do druku

Ekologia sztuki

- Polski taniec posiada naprawdę niewiele: jest to w żaden sposób nieporównywalne do teatru, dlatego każda inicjatywa jest na wagę złota, a szczególnie ważne są te, które stają się pewnym stałym punktem odniesienia - mówi tancerz, kurator odwołanego właśnie MAAT Festival.

PAWEŁ SOSZYŃSKI: W tym roku planowałeś 8. edycję choreograficznego MAAT Festival - tematem miała być Japonia. W czerwcu 2016 roku wraz z grupą zaproszonych twórców byliście w tym kraju na rezydencjach. Festiwal zostaje odwołany. Dlaczego ? TOMASZ BAZAN: Tak, rezydencje MAAT FESTIVAL 2016 JAPONIA już się odbyły, a samo podsumowanie festiwalu w grudniu miało być prezentacją wynikłych z nich spektakli i dokumentu filmowego. Według naszej formuły chcieliśmy pokazać prace artystów, nad którymi pracowali koncepcyjnie i fizycznie na przestrzeni całego 2016 roku w Polsce i które powstawały również podczas rezydencyjnego pobytu w Japonii. Na miesiąc przed finałem naszego całorocznego programu Centrum Kultury w Lublinie nagle wycofuje się z współpracy ze mną w tym temacie i kasuje program, odwołując jego najistotniejszą część: pokaz prac rezydentów i wszystko, co się wiąże z planowaniem takiego wydarzenia (pokaz dokumentu filmowego, spotkania z kr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ekologia sztuki

Źródło:

Materiał nadesłany

Dwutygodnik.com nr 196

Autor:

Paweł Soszyński

Data:

28.10.2016