EN

23.10.2016 Wersja do druku

Warszawa. PUBLICZNOŚĆ 2016. Prezentacja raportu z badania

Ile polski widz teatralny jest w stanie zapłacić za bilet do teatru? Jaka jest "cena zaporowa"? Skąd publiczność czerpie informacje o propozycjach teatralnych? Na co najczęściej chodzi do teatru? To tylko niektóre pytania, jakie przed publicznością teatrów biorących udział w akcji "Bilet za 400 groszy", postawili autorzy badania przeprowadzonego na zlecenie Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego.

Jego wyniki zostaną zaprezentowane już w najbliższą środę. Tego dnia poznamy też najświeższe statystyki teatralne dotyczące m.in. liczby widzów. W przeprowadzonym 14 maja 2016 roku badaniu publiczności wzięli udział widzowie 76 polskich teatrów z 29 miast. Zespół badaczy z Fundacji Obserwatorium Żywej Kultury - Sieci Badawczej liczył 70 osób. Głównym celem projektu było zbadanie publiczności, która tego dnia ustawiła się w kolejkach do teatralnych kas, w kontekście jej kompetencji kulturowych, ekonomicznej dostępności teatru oraz zagrożenia wykluczeniem z kultury. Było to pierwsze tego typu, wykonane w standardzie akademickim, badanie w Polsce. Jego wyniki, już w najbliższą środę (26 października, godz. 11.30) zaprezentuje kierująca zespołem badawczym prof. dr hab. Barbara Fatyga. Na uczestników spotkania czekać będą wydrukowane egzemplarze raportu, po zakończeniu prezentacji dokument zostanie także opublikowany (z możliwoś

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Informacja własna

Data:

23.10.2016