EN

27.07.1980 Wersja do druku

Przekrój teatralny nr 3/12/1980

Wrocławski Festiwal Sztuk Współczesnych zaskoczył ciekawymi propozycjami reżyserskimi, także drama­turgicznymi, lecz znów gładko i grzecznie wyminął naszą rzeczywistość. Jedynie "Dacza" Iredyńskiego, z Łodzi (Teatr im. Jaracza), miała bohaterów wykro­jonych (sztuka antykonsumpcyjna!) z materiału naszej codzienności. "Koczowisko" Łubieńskiego, "Sto rąk, sto sztyletów" Żurka (omawiane tu już po premierze), ciekawe wystąpienia pisarskie i reżyserskie, i kiep­skie Bohdana Urbankowskiego "Mochnacki - sny o ojczyźnie" - do współczesności dochodzą z odle­głych orbit historycznych. Warszawską "Operetkę" Gombrowicza w reżyserii Macieja Prusa wolałbym jednak oglądać w Opolu niż we Wrocławiu, choć z ża­lem, że nowa wersja (po realizacji słupskiej) jest znacznie gorsza. Z nieudanym Fiorem Gustawa Holoub­ka i z fałszywie obsługującą "Operetkę" muzyką Jerzego Satanowskiego. Wraz z reżyserem już od pierw­szych scen i taktów straszy Histori�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Przekrój nr 1842

Autor:

Marian Sienkiewicz

Data:

27.07.1980

Realizacje repertuarowe