EN

24.09.2016 Wersja do druku

Tadeusz Wielecki: opera - znakomity obszar eksperymentów i operowania nowymi technologiami

- Opera, bohaterka naszego festiwalu, okazała się znakomitym obszarem poszukiwań oryginalnych brzmień i narracji muzycznych - powiedział PAP Tadeusz Wielecki, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień". Impreza w Filharmonii Narodowej zakończy się w sobotę.

PAP: Przyszła ta kalendarzowa, a "Warszawska Jesień" się kończy. W sobotę finałowy koncert. Jaki był ten festiwal? Tadeusz Wielecki: Spektakularny, interesujący i zapewne wniósł nowe akcenty do muzyki współczesnej, przynajmniej tak oceniają krytycy i publiczność. PAP: Festiwal był też "operowy". Wbrew obiegowym opiniom o anachroniczności opery z jej dziwnymi śpiewami i pudrowanymi perukami, pan postanowił udowodnić, że obszar muzyki współczesnej w dużej mierze wypełnia opera i uczynił ją bohaterką 59. "Warszawskiej Jesieni". Tadeusz Wielecki: Chodzi naturalnie o operę współczesną. Już od jakiegoś czasu przymierzaliśmy się do tego tematu. Wielu kompozytorów uprawia ten gatunek. Instytucje operowe i teatry zamawiają opery. Mykietyn, Knapik, Szymański, Treliński to znani twórcy nowoczesnych oper. To żywotny gatunek muzyczny, a przy tym bardzo widowiskowy, spektakularny. Współczesna opera dobrze się komponuje z kulturą popularną, pod

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

24.09.2016