powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Poznań. Casting dla aktorów i osób aktorsko uzdolnionych

Andrzej Czerniawski, finalista konkursu nanoDramy na bardzo małe eksperymentalne formy teatralne poszukuje 2 aktorów lub osób aktorsko uzdolnionych z Poznania.

Poszukuję 2 osób w wieku 18-35, które wcielą się w rolę informatorów mobilnych na dworcu kolejowym w Poznaniu. Osób, które będą informatorami, performerami i terapeutami dusz ludzi, których widzą po raz pierwszy i ostatni w swoim życiu. Obdarzonych umiejętnością improwizacji i reagowania na nieprzewidziane sytuacje. Opis projektu poniżej. Realizacja projektu w październiku. Przygotowania w wybrane weekendy sierpnia i września.

Jeżeli to czujesz, wyślij kilka zdań o sobie i zdjęcie. Czekam na zgłoszenia do 5 sierpnia br. Skontaktuję się z wybranymi osobami. Mój adres: and.czerniawski@gmail.com

Projekt powstaje jako finałowa praca poznańskich nanoDramów.

***

Dworzec Główny - ucieczka z Poznania

Dla tych, którzy chcą uciec.

Czas 30 min. (plus ewentualna podróż). Sztuka dla 5 widzów w wykonaniu 2 aktorów.

Dworzec to miejsce powitań i pożegnań. Osoby, które chcą zamknąć jakiś etap swojego życia czy rozpocząć nowy, zostaną na nim powitane przez Informatora Mobilnego w żółtej odblaskowej kamizelce.

Nie damy Ci odpowiedzi, ale Cię wysłuchamy. Damy możliwość ucieczki. Od codziennej rutyny, niespełnionej miłości, zburzonych marzeń, iluzji szczęścia. O tym czy zostaniesz czy odjedziesz zdecydujesz tylko Ty.

Uczestnicy spektaklu spotykają się w hali głównej przy tablicy odjazdy. Równo o godzinie 18 naprzeciw nim wychodzi ubrany w odblaskową kamizelkę Informator Mobilny. W okresie wzmożonego ruchu informatorzy mobilni służą pomocą w zakresie rozkładu jazdy, kupna biletu w biletomacie czy innych aspektach podróży. W okresie smutku, żalu, złamanego serca i zwątpienia w sens istnienia informatorzy służą pomocą w odnalezieniu spokoju i ukojenia. Po okresie przygotowawczym i zapoznaniu Cię z dworcem oraz tym jak się po nim poruszać, wyprawią Cię w dalszą podróż.

Akt 1

Kasy biletowe i poczekalnia

Aby udać się w podróż należy kupić właściwy bilet. Biletów i ulg jest naprawdę wiele. Studenckie, dla emerytów, młodzieży szkolnej, opiekunów niepełnosprawnych, wojskowych, dzieci. Dla tych ze złamanym sercem, tęsknotą za tym co minęło, brakiem celu w życiu i nienazwanym zmęczeniem. Każdy z widzów uda się do ostatniego w rzędzie okienka, które obsługuje aktor - kasjer - terapeuta. Każdy uczestnik przedstawienia do kasy podchodzi pojedynczo. Rozmawiając z kasjerem musi odpowiedzieć na pytania: dlaczego chce udać się w podróż? Dokąd zmierza? Czy chce przed czymś lub kimś uciec? A może coś lub kogoś dogonić a nie może? Na podstawie rozmowy prowadzonej przez szybkę, aktor - kasjer - terapeuta przydzieli widzowi odpowiedni bilet z właściwą ulgą. Bilety będą prawdziwe. Jego miejscem docelowym będą lokalizacje w granicach województwa.

W czasie kiedy jeden widz będzie odbywał indywidualną rozmowę z aktorem-kasjerem - terapeutą Informator Mobilny znajdujący się z pozostałą częścią grupy w poczekalni, opowie swoją historię. Jak to się stało, że zamieszkał na dworcu, dlaczego spędza dnie wśród podróżnych i wsłuchuje się w ich myśli, a kiedy trzeba zakłada odblaskową kamizelkę i pomaga zagubionym dotrzeć na właściwy peron. Albo do drzwi dworca. Póki jeszcze mogą zawrócić. Bo na dworcu zawsze jest wielu zagubionych ludzi. Siedzących na niewygodnych ławkach i wpatrzonych gdzieś w przestrzeń.

Andrzej Czerniawski

Republika Sztuki Tłusta Langusta

Gwarna 11

61-702 Poznań

nanoDramy