EN

9.07.2016 Wersja do druku

Ostatni akord

"Amadeusz" Petera Shaffera w reż. Artura Tyszkiewicza w Teatrze im. Osterwy w Lublinie. Pisze Kacper Sulowski w Gazecie Wyborczej - Lublin.

Przez pięć lat na stanowisku dyrektora artystycznego Teatru im. Osterwy Artur Tyszkiewicz przyzwyczaił nas do wysokiego poziomu swoich inscenizacji. Tego samego spodziewaliśmy się po jego pożegnalnym spektaklu, "Amadeuszu" w oparciu o tekst Petera Shaffera. Jego ostatnia propozycja pozostawia jednak wiele do życzenia. Antonio Salieri. Włoski muzyk, kapelmistrz i nadworny kompozytor cesarza Józefa II. Autor 39 oper, licznych symfonii, kantat i oratoriów. Odpowiedzialny za oprawę muzyczną Kongresu Wiedeńskiego, jeden z najpopularniejszych pedagogów muzycznych swoich czasów. Zakochany w sobie narcyz Przyczynił się do rozwoju XVII-wiecznej opery, uczył Beethovena, Schuberta i Liszta. Doceniany i dobrze opłacany. Poznajemy go w szczytowym okresie. Jest na topie. Na to wszystko ciężko i uczciwie zapracował. W młodości zawarł z Bogiem umowę. Miał dostać od niego nieśmiertelną sławę, o której marzył od dziecka. W zamian zobowiązał się do życia w cno

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ostatni akord. Recenzja "Amadeusza"

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Lublin online

Autor:

Kacper Sulowski

Data:

09.07.2016

Realizacje repertuarowe