EN

12.09.1994 Wersja do druku

Spowiedź w płótnie

- Dobry Pan Bóg stworzył świat, ale ozdobić go po­lecił Adamowi Kilianowi - żartował jeden z aktorów te­atru Lalka po premierze "Bestii i Pięknej" Stanisława Grochowiaka. W sobotę wielki scenograf i grafik obcho­dził jubileusz 45-lecia twórczości. Adam Kilian dla polskiego te­atru lalek jest tym, kim dla no­woczesnej sceny dramatycznej był Andrzej Pronaszko - auto­rem nieprzeciętnych scenogra­fii i nowego stylu w plastyce te­atralnej. Kilian w latach 50. na­dał sztuce lalkarskiej wysoką rangę i wyprowadził ją ze świet­lic na szerokie wody. Artysta, urodzony w 1923 roku we Lwowie, był kierownikiem artystycznym jednej z pier­wszych scen lalkarskich w kraju - Teatru Niebieskie Migdały, od początku lat 50. działającego pod nazwą teatr Lalka. Ze sceną tą związany jest do dziś. Razem z reżyserem Janem Wilkowskim tworzył nowe oblicze teatru dla dzieci: teatru formy i wyobraźni plastycznej. Kamieniami milo­wymi w historii lalkarstwa były wspól

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Spowiedź w płótnie

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Gazeta Stołeczna nr 212

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

12.09.1994

Realizacje repertuarowe