EN

27.06.2016 Wersja do druku

Salome, potwór czy ofiara?

"Salome" Richarda Straussa w reż. Mariusza Trelińskiego w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Renata Popkowicz-Tajchert w Twojej Muzie.

Biblijna opowieść o Herodzie, jego małżonce i pasierbicy Salome, która za swój zmysłowy taniec żąda od ojczyma głowy uwięzionego Jana Chrzciciela, okazała się niezwykle intrygująca i inspirująca dla niemal 3000 artystów różnych dziedzin, zwłaszcza malarzy, literatów i muzyków. Jedną z najczęściej wystawianych oper Richarda Straussa jest "Salome", choć ma on na swym koncie wiele innych znakomitych dzieł operowych. Za libretto posłużyła mu sztuka Oskara Wilde'a napisana dla Sary Bernhardt po obejrzeniu obrazów Gustave'a Moreau przedstawiających Salome. Przyjęty entuzjastycznie To dzieło Straussa (po niedawno realizowanej "Elektrze") Opera Narodowa zaproponowała swojej publiczności. Spektakl zrealizowany został w koprodukcji z Narodni Divadlo w Pradze, gdzie miał swoją premierę w październiku 2014 r. i został przyjęty entuzjastycznie. Zazwyczaj inscenizacje "Salome" idą tropem biblijnym, ukazując rzeczywistość w czerni i bieli, przec

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Salome, potwór czy ofiara?

Źródło:

Materiał nadesłany

Twoja Muza nr 3/6-7.2016

Autor:

Renata Popkowicz-Tajchert

Data:

27.06.2016

Realizacje repertuarowe