Prowadzona przez Jana Tomasza Adamusa Capella Cracoviensis oraz doskonali rodzimi soliści wykonają operę "Cosi fan tutte" w wersji koncertowej w Filharmonii Krakowskiej 2 czerwca, wydarzenie będzie jednocześnie inauguracją 4. edycji Theatrum Musicum - wspólnego projektu krakowskich instytucji muzycznych.
Wolfgang Amadeus Mozart i Lorenzo da Ponte. Z połączenia dwóch genialnych umysłów nie mogło powstać nic miałkiego. W "Cos fan tutte" pod powierzchnią historii piętnującej niewierność kobiet pędzi silny prąd wytykający mężczyznom hipokryzję i bezzasadną dominację. Prosty zabieg zamiany narzeczonych, znany w literaturze od czasów Boccacia, staje się u Mozarta pretekstem do komediowej galopady zwieńczonej morałem. Czy morałem ironicznym, czy gorzkim, obnażającym ułomności kobiet, czy mężczyzn... To zostawimy pod rozwagę publiczności. Ale nie w libretcie tkwi największa siła mozartowskiej opery buffa. Wszak tekst jest ledwie skromnym ułamkiem genialnej kompozycji, w której na pierwszy plan wysunięta jest partia orkiestry - pełna barw, błyskotliwie napisana, porywająca emocjami. A przecież dla emocji słuchamy muzyki. Prowadzona przez Jana Tomasza Adamusa Capella Cracoviensis oraz doskonali rodzimi soliści (Natalia Rubiś, Marta Wryk, Sebast