EN

25.10.2002 Wersja do druku

Teatr, który dotyka

35-letni Mark Ravenhill należy do ulubionych autorów nowego brytyj­skiego teatru okrucieństwa, okre­ślanego ironicznie przez krytykę mianem "Cool Britannia" "Wyluzowana Brytania"). Na fali tego nurtu, który za­czął raczkować w połowie lat 90., na Festiwalu Teatral­nym w Edynburgu pojawiły się spektakle, które za swój główny temat obrały prze­moc, narkotyki i seks. Dla niektórych krytyków było to powodem do ukucia pojęcia "realizm kloaczny". W Polsce nazwisko Ravenhilla zostało spopulary­zowane kilka lat temu. Dzięki opisanym przez prasę kontrowersjom wokół sztu­ki znanej już w całej Europie, reżyserowanej przez tak liczących się twórców jak Thomas Osteremier j czy Oskaras Korśunovas, "Fucking and Shopping" nie było ob­cym tytułem nawet dla tych, któ­rzy do teatru chadzają sporadycz­nie. Drugą sztuką Ravenhilla są "Pola­roidy" ("Some Explicit Polaroids"). Prapremiera polska miała miejsce w Szczecinie. Sztukę zrealizowała Anna {#

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr, który dotyka

Źródło:

Materiał nadesłany

Dzień Dobry nr 41

Autor:

Maja Ruszpel

Data:

25.10.2002

Realizacje repertuarowe