EN

16.05.2016 Wersja do druku

Boris Kudlicka: Uwielbiam pracować w dużym formacie

- Warszawa przez ostatnie 20 lat przeszła ogromną ewolucję i z szarego, nieatrakcyjnego miasta stała się kolorową europejską stolicą pełną ludzi z pomysłami, którzy nie wstydzą się wychodzić na ulice - mówi Boris Kudlicka, scenograf związany z Teatrem
Wielkim - Operą Narodową w rozmowie z Marcinem Mierzejewskim w Stolicy.

Jak to się stało, że po studiach w Bratysławie trafił Pan do Polski i związał się z teatrem operowym? - Momentem zwrotnym było spotkanie z Andrzejem Kreutzem Majewskim w Krakowie, kiedy byłem jeszcze studentem. Na jego prace natknąłem się na wystawie w Pradze i zapragnąłem poznać Mistrza. Była to pierwsza na mojej drodze osoba o międzynarodowej renomie. Andrzej Majewski był wizjonerem, współtwórcą teatru polskiego, pracował na dużych scenach operowych, jak Covent Garden czy La Scala. Wykładał wtedy w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i poczyniłem plany, żeby spróbować się tam dostać. Po naszym spotkaniu dostałem jednak od niego propozycję, żeby przyjechać do Warszawy i asystować mu w Teatrze Wielkim. To był powód, dla którego się tu pojawiłem. Tak zacząłem się uczyć opery, rozumienia tego gatunku, odczytywania libretta. Miałem 23 lata, był to więc moment, kiedy człowiek jest bardzo chłonny. Nawiązałem kontakty artystyczne, m.in

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Uwielbiam pracować w dużym formacie

Źródło:

Materiał nadesłany

Stolica nr 5/05.2016

Autor:

Marcin Mierzejewski

Data:

16.05.2016