EN

2.05.2016 Wersja do druku

Teatr odświętny

"Dydona i Eneasz" Henry'ego Purcella w reż. Daniela Stachuły
w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Aleksandra Bliźniuk w portalu Kultura.poznan.pl.

Po premierze spektaklu "Dydona i Eneasz" w Teatrze Wielkim okazuje się, że opera barokowa nie musi przywdziewać zakurzonego kostiumu i wysokiej peruki; nie musi również epatować nowością, aby zachwycić współczesnego widza. Daniel Stachuła znalazł złoty środek i wyreżyserował operę, która poruszy zarówno miłośników muzyki dawnej, jak i tych, którzy szukają w sztuce każdej epoki wartości uniwersalnych. Od kilku lat w Poznaniu możemy z dumą obserwować współpracę między Teatrem Wielkim a poznańskimi uczelniami. Dzięki Laboratorium Teatru Operowego powstało kilka oper, zazwyczaj skomponowanych specjalnie na potrzeby tego projektu. "Dydona i Eneasz" była innego rodzaju wyzwaniem dla młodych twórców. Musieli oni zmierzyć się z operą, która do dziś cieszy się ogromną popularnością oraz doczekała się takich interpretacji, które uznawane są za wzór, do którego należy dążyć. Poznański spektakl tchnął w tę "ograną" sztukę śwież

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr odświętny

Źródło:

Materiał nadesłany

kultura.poznan.pl

Autor:

Aleksandra Bliźniuk

Data:

02.05.2016

Realizacje repertuarowe