EN

13.04.2016 Wersja do druku

Trzy oblicza śląskiego teatru

W regionie liczą się nie tylko duże sceny w wielkich ośrodkach, także te mniejsze mają swoją widownię i sukcesy. Dyrektorzy teatrów w Bielsku-Białej, Tychach i Zabrzu mówią o specyfice kierowanych przez siebie placówek. O swoim widzeniu teatru i planach repertuarowych.

Teatr Kompleksowy - Sądzę, że tym co odróżnia Teatr Nowy w Zabrzu od innych działających w regionie, jest przede wszystkim kompleksowość czy może kompletność naszej oferty repertuarowej - mówi Jerzy Makselon, dyrektor naczelny teatru. - Nie tworzymy dla grupy docelowej. Staramy się w takim samym stopniu i z taką samą intensywnością docierać do wszelkich zdefiniowanych wiekowo czy środowiskowo, grup widzów. Repertuar budujemy z myślą o tym, by każdej z nich mieć coś do zaproponowania. Na naszą rozpoznawalność wpływa również to, że Teatr Nowy, jako jedyny teatr dramatyczny w regionie już od 15 lat organizuje Festiwal Dramaturgii Współczesnej "Rzeczywistość przedstawiona". Prezentuje on najlepsze inscenizacje dramatu polskiego i obcego, powstałego po roku 1989 i uchodzi w tym obszarze repertuarowym za jeden z ważniejszych w kraju. Dzięki festiwalowi śląscy teatromani od lat zapoznają się z tym, co najciekawsze we współczesnej dramaturgii i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzy oblicza śląskiego teatru

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita online

Autor:

Jan Bończa-Szabłowski

Data:

13.04.2016