EN

12.04.2016 Wersja do druku

Krzysztof Pastor o premierze "Burzy"

- "Burza" pozostawia dużą przestrzeń interpretacyjną dla widza - podobnie jak sztuka tańca. Balet nigdy nie dopowiada historii do końca. Skomplikowana i fascynująca "Burza" jest więc bardzo interesującym materiałem dla choreografa - mówi Krzysztof Pastor, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego i choreograf "Burzy" w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej.

Z Shirin Neshat współpracował już pan podczas holenderskiej realizacji baletu "Szeherezada" w 2009 roku. Rok później została ona przez "The Huffington Post" nazwana "Artystą Dekady". Znana jest ze swojej twórczości filmowej i fotograficznej. Szerokim echem odbiły się jej zdjęcia izolowanych kobiet w krajach islamskich. Podobno potrafiła pomóc panu zobrazować napięcia pomiędzy Arielem i Calibanem, a także napięcia erotyczne powstałe w sytuacji, gdy jedna kobieta mieszka na wyspie z kilkoma mężczyznami. Co Was łączy? Jej poglądy polityczne czy raczej podobna wrażliwość i wspólnota dusz artystycznych? - Shirin nie miała czasu, żeby współpracować ze mną przy realizacji "Szeherezady". Pozwoliła mi wykorzystać wykonane przez siebie fotografie. Ten balet opowiadał współczesną wersję historii Szeherezady. Na ekranach w tle przesuwały się twarze kobiet z Bliskiego Wschodu, a jedną z nich była sama autorka zdjęć. Później poznałem ją na fest

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krzysztof Pastor

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was/9.04

Autor:

Wojciech Giczkowki

Data:

12.04.2016

Realizacje repertuarowe